Google Adsense

Cum functioneaza Google Adsense?

Google Adsense iti pune la dispozitie un numar foarte mare de formate (dimensiuni) de reclame – imagine, text si mai nou format video. Inserarea reclamelor in pagina este foarte usoara. In contul Google Adsense tu specifici tipul de reclama, formatul si culorile dupa care se genereaza, un cod pe care il inserezi in paginile tale       - unde vrei ca reclama sa fie afisata. Poti folosi acelasi cod pentru orice site al tau - nu mai este nevoie sa astepti raspunsul daca este acceptat al doilea site.
De fiecare data cand pagina este vizualizata, bot-ul Adsense preia informatii de la Google, si astfel stie ce reclame sa listeze. Daca pagina nu este inscrisa in motorul de cautare Google atunci bot-ul va scana pagina pentru a determina ce reclame relevante sa afiseze. Bot-ul Adsense poate fi usor identificat in log-urile server-ului pentru ca este denumit: Mediapartners – Google/L.1

  • Urmati toti pasii din partea dreapta pentru a obtine un profit maxim utilizand Google Adsense!
  • Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa te inscrii in Google Adsense, iar pentru acesta click aici si urmeaza pasii. De asemenea, inainte sa te inscrii, este important sa citesti articolul: * Ce site-uri sunt interzise in Google Adsense. (Site-urile in limba romana sunt acceptate de Google AdSense!!!)
  • Avantajul inscrierii in Google Adsense prin intermediul acestei pagini este faptul ca ai la dispozitie articole practice care te vor ajuta pe parcurs sa realizezi venituri maxime din reclame.
  • Serviciul de reclame Adsense - este un serviciu al gigantului Google - ceea ce da o incredere totala in siguranta platilor sumelor realizate din reclame si in corectitudinea acestui serviciu.


De unde ia Google Adsense reclamele?
Reclamele sunt obtinute prin programul Google AdWords.
Google AdWords este un program care permite celor care doresc sa plateasca pentru a li se afisa reclama – sa liciteze pentru cuvintele cheie alese.
De exemplu, daca pe pagina unde ai inserat codul Adsene este un articol care contine cuvantul cheie „promovare online” – si pentru care si cel care a platit a licitat pentru acest cuvant, atunci s-ar putea ca reclama lui sa apara pe pagina ta.
Chiar daca sunt multe etape care ruleaza in spatele „scenei”, afisarea reclamelor este foarte rapida, si in opinia mea, are o acuratete foarte mare.

Cati bani poti castiga cu Google Adsense?

Tu primesti un anumit procent din suma platita, pentru fiecare clic primit de reclama, de cei care au platit pentru reclame.
Chiar daca celelalte site-uri de profil publica procentul pe care-l imparte – Google nu o face, si speculez ca variaza, dar se pare ca, chiar si in aceste conditii, se pare ca plateste generos.
La intrebarea cati bani pot sa fac cu Adsense, raspunsul este ca nu exista o limita. Cunosc persoane care primesc cecuri in fiecare luna cu trei zerouri (mii). Daca sunte-ti curios sa aflati cat fac eu - ei bine e un secret :) – nu sunt cecuri cu trei zerouri, dar primesc mai mult decat suficient pentru a ma face interesat sa-l folosesc ca o metoda de a face bani cu Adsense.

Ca sa faci bani depinzi de un anumit numar de factori:
- numarul de pagini vizualizate pe zi, numarul de vizitatori unici (recomandabil peste 500) si procentul de vizitatori unici noi pe zi (recomandabil sa fie de cel putin 15-20%);
- tema site-ului;
- pretul stabilit de cel care plateste pentru fiecare clic primit pe reclama;
- numarul de persoane care dau clic pe reclame.

Asta nu inseamna ca daca pagina ta primeste doar cateva sute de vizitatori pe zi, vei primi mai putini bani. De fapt, site-urile care au trafic mai mic pot sa genereze bani multi daca tema site-ului acopera o piata foarte competitiva.
Google elibereaza cecuri conform calendarului prezentat mai jos:
Calendar privind plata cecurilor Adsense:
  • Luna 1 (prima luna):

    1- 30: acumularea veniturilor
  • Luna 2 (a doua luna):

    Prima saptamana: suma stransa in prima luna este afisata pe pagina My Account > Payment History
    15: ultima zi in care se mai poate seta sa se pastreze cecul, schimbarea adresei pentru trimiterea cecului, completarea formularului „tax information” si tastarea PIN-ului pentru prima luna.
    Ultima saptamana: detaliile referitoare la plata cecului sunt afisate pe pagina My Account > Payment History.
  • Luna 3 (a treia luna):
    - Pana pe 5 ar trebui sa primesti cecul daca a fost trimis prin Secured Express Delivery check pentru prima luna;
    - Pana pe 25 ar trebui sa primesti cecul – asta in caz ca ai ales sa fie trimis prin Standard Delivery.
Eliberarea unui cec se face numai daca ai acumulat cel putin 70,00 €. Daca ai acumulat mai putin de 70,00 € atunci suma se acumuleaza cu suma din urmatoarea luna.

Google Adsense imi va imbunatati rangul paginii mele?
Nu. Adsense, si in general acordarea rangului de catre motorul de cautare Google – sunt doua servicii separate, dar efectiv optimizarea site-ului te va ajuta sa primesti reclamele cele mai relevante si in acelasi timp sa ai site-ul pe o pozitie mai buna in rezultatele de cautare Google.

Calculeaza veniturile din Google AdSense

Calculeaza veniturile, corecteaza CTR-ul si CPM-ul pentru site
si gaseste-ti adevaratul potential.


  • Ce inseamna 'Impressions'?

   'Impressions' este numarul de cate ori a fost vazuta o reclama pe site. De exemplu, daca ai 800 de vizitatori pe site si fiecare viziteaza 2 pagini, pe care se afla reclama Google AdSense, atunci va insuma 1600 impressions (vizualizari reclama), 800x2.
  • Ce inseamna 'CTR'?

   CTR esta prescurtarea pentru 'Click Through Ratio', acesta reprezinta procentul din totalul vizitatorilor care da click pe reclama. CTR-ul, de regula, se afla intre valorile 1% si 10%.
  • Ce inseamna 'CPM'?

   CPM este 'Cost Per Mille'Mille este 1000 in Latina, deci CPM-ul inseamna suma pe care o incasezi la 1000 vizitatori, bineinteles ca aceasta suma variaza. De exemplu, daca ai 14000 vizitatori si ai acumulat 64$, CPM-ul tau va fi $4,57 - adica 64:14000x1000 = 4,57$ la 1000 vizitatori.
  • Ce inseamna 'EPC'?


   EPC inseamna 'Earnings Per Click'. Este media sumei pe care ai obtinut-o per click, de exemplu daca ai acumulat 10$ cu 120 click-uri, atunci EPC-ul tau este de 8 centi per click (10:120).

Ce site-uri sunt interzise in programul Google AdSense

Site-urile care contin una sau mai multe din cele relatate mai jos - sunt interzise in programul Adsense, iar in caz ca aveti deja cont Adsense, Google il va sterge, in caz ca doriti sa va creati un cont - nu veti fi acceptati!

• Site-urile care NU au continut principal (cel putin 70%) in unul din cele acceptate de Google Adsense: Romana (NOU - site-urile in romana sunt acceptate!!!), Engleza, Germana, Italiana, Franceza, Spaniola, Chineza (simpla), Coreeana, Daneza, Finlandeza,    Japoneza, Norvegiana, Poloneza, Portugheza, Rusa,  Suedeza, Turca, Ungureste.
• Profanare, blasfemie excesiva
• Violenta, intoleranta rasiala, sau sustinator impotriva unui individ, grup sau organizatie
• Continut despre hacking, cracking
• Droguri
• Pornografie sau continut pentru adulti
• Jocuri de noroc sau continut cu/despre cazinouri
• Reclame excessive pe pagina
• Orice alt continut care promoveaza activitati ilegale sau incalca drepturile legale ale altor persoane
• Pop-up-uri, pop-unders sau ferestre de iesire care interefereaza cu navigarea prin site, acopera o parte din reclama Google, schimba preferintele utilizatorului, sau care sunt pentru descarcare. Alte tipuri de pop-up-uri, pop-unders, sau ferestre de iesire pot fi permise, dar cu conditia sa nu depaseasca numarul combinat total de 5 per utilizator per sesiune.
• Cuvinte cheie excesive, repetitive sau nerelevante in continutul sau codul paginilor web
• Continut inselator sau manipulator sau constructie cu scopul de a’ti imbunatati rangul pentru motoarele de cautare.
• Stimulenti (cu bani sau produse/servicii) pentru utilizatorii sau terte parti beneficiare a activitatii online incluzand, dar nu limitat la, clic-urile pe reclame sau linkuri, realizand cautari, navigand pe site, citirea emailurilor sau sa completeze formulare de opinie.
• Vanzarea sau promovarea anumitor arme, ca de exemplu arme de foc, munitie etc.

• Vanzarea sau promovarea de bere sau alcool tare
• Vanzarea sau promovarea de tutun sau produse de acest gen
• Vanzarea sau promovarea medicamentelor cu prescriptie medicala
• Vanzarea sau promovarea produselor care sunt copii sau imitatii a materialelor/produselor.

Alternative la Google Adsense


 Daca nu ai fost acceptat in Google Adsense sau daca si tu esti unul din cei care, dintr-un motiv mai mult sau mai putin intemeiat, contul ti-a fost penalizat sau suspendat. Poate ca nu esti multumit de cati bani faci cu Adsense si vrei sa incerci si o alta companie.
   Pentru oricare din motivele mentionate poti sa iei in consideratie cel putin una din cele 48 alternative, prezentate de mai jos:
Site-urile marcate cu *** merita sa le vizitezi si sa le citesti oferta.

Mai multe reclame prin “Advertise on this site”

Daca esti utilizator Adsense, aici gasesti cateva strategii suplimentare care te pot ajuta sa faci mai multi bani utilizand programul Adsense.

   Probabil ai observat link-ul „Advertise on this site” care se afla imediat sub reclama (vezi imaginea de mai jos).

   Acesta este un serviciu pentru cei care platesc pentru ca reclama lor sa fie afisata pe pagina ta.

   Cei interesati, sa afiseze reclama lor pe site-ul tau, vor da clic pe acel link – iar acesta se va deschide intr-o noua pagina care ii va ghida pe noii utilizatori in programul Google AdWords.

   Marele avantaj a celor care utilizeaza Adsense este acela ca cu cat sunt mai multe persoane care platesc pentru reclame cu atat pretul per clic va creste.

   Personalizarea paginii Google AdWords

   Majoritatea utilizatorilor Adsense nu-si dau seama de beneficiul faptului ca pot sa-si personalizeze pagina „advertise on this site”. Prin intermediul acestei pagini, practic, incerci sa-i convingi pe cei interesati, sa se inscrie in Google AdWords, pentru ca sa poata sa faca reclama pe site-ul tau.
   Poti personaliza aceasta pagina prin adaugarea logo-ului, culorilor si descrierii site-ului tau.
   In imaginile de mai jos sunt prezentati pasii pentru a personaliza o astfel de pagina:
   In primul rand, in contul tau Adsense, dute in meniul My Account (1)
   Pentru a personaliza pagina - clic pe link-ul "edit" (vezi pozitionarea acestui link pe pagina in imaginea de mai sus, 2).
Pasul 1: Bifezi optiunea "Include me in Onsite Advertiser Sign-Up" -optiune ce va activa "Advertise on this site"; 2: Tasteaza titlul site-ului; 3: Cauti in calculator logo-ul site-ului iar apoi dai Upload (4); 5: Selecteaza optiunea "Use custom description" - functie ce iti va permite sa tastezi descrierea site-ului in casuta (6); Culorile pe pagina le selectezi din spatiul (7); Pentru a pre-vizualiza modificarile facute clic pe butonul Preview page (8); 9: Daca-ti place clic pe butonul Save changes - pentru a salva - dupa care vei primi pagina de confirmare.
   Din acest moment persoanelor interesate sa faca reclama le va fi afisata pagina pe care tocmai ai personalizat-o.

Testeaza-ti succesul folosind instrumentul canale


Te-ai intrebat vreodata cat de eficient este un anumit format, o anumita culoare sau plasarea unei reclame intr-un anumit loc pe pagina?
   Fa un test pentru a afla raspunsul. Experimentand cu reclamele te poate ajuta sa descoperi ce va merge cel mai bine pentru site-ul tau, iar canalele (channels) este instrumentul perfect pentru experimentele tale. Oricand faci schimbari la site, ai avantajul canalelor (channels) pentru a masura si observa efectele.
   Testand te va ajuta de asemenea sa iei cele mai bune decizii pentru reclamele tale. Daca vei pune in aplicare una din sfaturile prezente pe acest site – iti recomand sa testezi cat de eficient este prin intermediul canalelor (channels). Cu cat testezi mai mult cu atat stii mai bine efectul reclamelor. Cu cat stii mai bine efectul reclamelor, cu atat mai repede o sa-ti dai seama de potentialul de a face mai multi bani din reclame.
   Pentru a crea primul 'canal' urmeaza pasii prezentati mai jos:
In meniul AdSense Setup, din contul tau, selecteaza sub-meniul Channels.
Pasul 1: tasteaza adresa URL a site-ului tau si clic pe butonul Create new channel - pentru a crea un canal; 2:Selecteaza canalul creat iar apoi clic pe butonul "Activate" (3)Pentru a crea primul canal pentru o reclama in campul A tasteaza numele canalului, apoi bifeaza-l si in cele din urma clic pe butonul "Activate" pentru activare.
Dupa ce ai creat primul canal pentru reclama urmeaza pasii pentru a realiza codul pentru o reclama de tip text.
   In caz ca vrei sa-ti afiseze reclame de tip text sau imagine intra in contul Adsense - clic pe meniul "AdSense Setup" dupa care va apare imaginea de mai sus. Clic apoi pe linkul Adsense for content.
Selecteaza optiunea Ad Unit.
1: Selecteaza formatul - dimensiunea reclamei, 2: selecteaza culorile; 3: selecteaza canalul pe care tocmai l-ai creat acum cateva minute; 4: clic pe butonul "Continue" pentru a genera codul.
Pasul final este sa copiezi codul generat si sa-l inserezi pe pagina ta.

Nota pentru utilizatorii de canale (channels):

Cand iti creezi un canal personalizat (custom channel), da-i un nume detaliat pentru a putea sa-l identifici usor mai tarziu in rapoarte. De exemplu numele dat pentru un canal: „ArticolDreaptaWideskyraperVerde” poate reprezenta unitatea de reclama de tip wide skyscraper avand culoarea verde, localizata in partea dreapta a paginii unui articol.

Pastreaza lista de filtrare mica


Pentru a intelege mai bine sa luam un exemplu, Ion are un site de muzica. Acesta s-a inscris pe Google AdWords pentru a-si face reclama platind pentru fiecare clic primit.
   Popescu, la randul lui, are si el un site de muzica. Acesta s-a inscris pe Google AdSense cu gandul de a genera venituri din activitatea utilizatorilor site-ului.
   Popescu aflandu-se intr-o competitie directa cu Ion nu doreste sa afiseze reclamele lui – pentru a evita transmiterea de utilizatori de la site-ul lui la competitor.
   In acest caz Popescu, are optiunea, prin filtrare (vezi in contul AdSense meniul: AdSense Setup > Competitive Ad Filtrer) sa tasteze adresa URL a competitorului (Ion) iar din acel moment reclamele nu vor mai fi afisate.
   Google AdSense iti da posibilitatea sa nu-ti afiseze pe site-ul tau reclame a competitorilor care au acelasi domeniu de activitate ca cea in care activezi si tu. Insa adaugand site-uri in lista de filtrare va face ca sansele de a fi afisate reclame pe site-ul tau sa scada si implicit veniturile vor scade. Daca totusi doresti sa nu apara o reclama a competitorului vezi in contul AdSense meniul: AdSense Setup, clic pe sub-meniul Competitive Ad Filtrer si ar trebui sa-ti o pagina asemanatoare cu imaginea de mai jos:
Pasul 1: tasteaza adresa competitorilor de la care nu vrei sa ti se afiseze reclame; Pasul 2: clic pe butonul "Save Changes" -pentru a-ti salva optiunile. Din acest moment va intra in 'vigoare' noua optiune.

Cum pot sa-mi includ site-ul in rezultatul cautarilor Google


 Fiind recunoscut si primind trafic de calitate este cheia succesului tau pe Google AdSense. Daca vrei sa-ti optimizezi traficul site-ului tau iti sugerez sa citesti ghidul de optimizare a site-urilor pentru idei despre cum sa-ti dezvolti continutul tau si structura paginilor tale. In particular, inscriind site-ul tau in Google Sitemaps te poate ajuta sa descoperi prin ce cuvinte cheie te gasesc utilizatorii si pe ce pozitie a paginii.

Descopera noi oportunitati de a face bani in timp ce utilizatorii descopera internet-ul


 Cand adaugi pe site-ul tau casuta de cautare Google, poti sa imbunatatesti experienta online a utilizatorilor, descoperind o noua cale de a face bani, si intelegand mai bine nevoile utilizatorilor tai, toate in acelasi timp.
   Utilizatorii vor aprecia oportunitatea de a cauta pe internet prin intermediul site-ului tau si tu vei aprecia oportunitatea de a face bani prin clic-urile primite de la utilizatori de pe pagina de rezultate. Pagina de rezultate poate fi personalizata pentru a se potrivi cu tema site-ului tau, si vei fi platit pentru fiecare clic pe reclamele afisate.
   Urmeaza pasii de mai jos pentru a crea codul pentru cautare Google - si in acelasi timp sa faci si bani din urma reclamelor afisate pe pagina de rezultate.
Da clic pe meniul Adsense Setup iar pe pagina afisata clic pe linkul "Adsense for search".
   Urmati pasii prezentati in imagine, 1: selecteaza optiunea Google WebSearch + SiteSearch2: tasteaza adresa site-ului tau pentru ca vizitatorii sa poata cauta in paginile tale, 3: selecteaza culoarea textului - alb sau negru - daca selectezi alb, fundalul va avea culoarea neagra iar textul alb, daca selectezi negru, fundalul va avea culoarea alba iar textul negru 4: clic pe butonul Continue pentru a genera codul.
1: selecteaza culorile pentru pagina, 2: tasteaza adresa URL unde se afla logo-ul site-ului tau; 3: tasteaza adresa unde sa-i directioneze pe vizitatori in caz ca dau clic pe logo; 4: Selecteaza tara -Romania5: clic pe "Add new channel" pentru a crea un nou canal care-ti permite sa vezi cati bani faci din reclame; 6: clic pe butonul Continue pentru a genera codul.
Ultimul pas: copiaza codul si insereaza-l pe pagina ta - in spatiul dorit.

Nota pentru o mai buna intelegere a utilizatorilor tai:
Ai avantajul raportului a celor mai cautate cuvinte. Topul cuvintelor cautate furnizeaza o lista cu cele mai cautate 25 cuvinte cheie realizate de cutia de cautare prin AdSense. Folositi-l pentru a determina cele mai cautate topic-uri pe site-ul tau, sau investigheaza ce nu pot gasi utilizatorii pe site-ul tau. Oricum l-ai folosi, raportul celor mai cautate cuvinte poate fi un instrument puternic in analizarea si imbunatatirea site-ului tau.

Ce pot sa fac sa ma asigur ca nu voi avea contul sters pe Google AdSense


  • Nu da clic-uri pe reclamele Google de pe site-ul tau. In termenii si conditiile utilizatorilor Google AdSense se specifica ca este interzis sa dai, pentru orice motiv ar fi, clic-uri pe reclamele de pe site-ul tau. Daca vrei mai multe informatii despre o reclama care apare pe site-ul tau, te rog sa tastezi adresa URL a reclamei direct in bara de adresa a browser-ului tau;
  • Nu le cere la altii sa dea clic pe reclamele Google. Utilizatorii ar trebuii sa dea clic pe o reclama Google pentru ca sunt intr-adevar interesati de serviciile/produsele prezentate in reclama. Incurajarea utilizatorilor sa dea clic pe reclamele Google de pe site-ul tau, chiar daca direct sau indirect, poate duce la inflatia celui care plateste pentru a face reclame si implicit acesta va duce la stergerea contului tau pe AdSense.
  • Nu folosi pop-up-uri sau programe de instalare automata. Google AdSense nu este de acord cu reclamele afisate in pop-up-uri sau cu programele care se instaleaza automat fara cunostinta utilizatorilor;
  • Fii atent cum este promovat site-ul tau. Paginile care afiseaza reclamele Google nu trebuie sa se incarce intr-o fereastra pop-up care s-a deschis automat. Asta inseamna ca webmasterii/administratorii de site trebuie sa fie foarte atent atunci cand cumpara trafic sau cand cumpara campanii de publicitate de la terte parti. Inainte de contractarea cu orice retea de reclame, trebuie sa te asiguri ca nu-ti va afisa niciodata site-ul tau in ferestre pop-up-uri sau ca rezultat a actiunii unui program de aplicatie.
  • Nu pune reclamele Google pe site-urile care au continut ilegal sau interzis de Google AdSense (VEZI LISTA). Reclamele Google nu trebuie sa fie afisate pe oricare din continuturile interzise, incluzand continut pentru adulti, continut despre droguri, promovare acte teroriste etc. Este responsabilitatea ta sa te asiguri ca toate paginile respecta regulile impuse de Google AdSense;
  • Respecta marcile inregistrate Google. Google AdSense nu accepta minimizarea reclamelor sau ascunderea vreunei parti din reclama prin straturi (layers) sau frame-uri. In plus webmasterii/administratorii de site-uri nu trebuie sa foloseasca marcile inregistrate ale Google, logo-uri, pagini web sau screen-shots, fara consimtamantul din partea echipei Google;
  • Nu te juca cu codul AdSense. AdSense ofera o varietate larga de formate si culori in contul tau AdSense. Odata ce ai generat codul tau, nu trebuie sa mai modifici vre-o portiune a codului, sau sa schimbi forma, target-ul, doar in caz ca ai primit autorizatie de la Google sa faci asta.
  • Furnizeaza o experienta pozitiva pentru utilizatori. Site-urile care contin pop-up-uri excesive, folosesc redirectari ilegale pentru a obtine trafic, sau daca nu permit navigarea in conditii normale, nu sunt acceptate in programul Google AdSense;
  • Furnizeaza un mediu bun pentru cei care platesc pentru reclame. Site-urile care afiseaza reclamele Google nu trebuie sa prezinte o oportunitate saraca pentru cei care platesc pentru reclame. Site-urile care folosesc trucuri sau practici nepermise pentru a obtine clic-uri ilegale sunt interzise.
  • Fii responsabil. Webmasterilor/administratorilor de site-uri li se cere sa fie responsabili fata de email-urile trimise de echipe AdSense. Asigura-te ca-ti mentii actualizata adresa de email, in caz ca vor sa te contacteze despre contul tau. Pentru a actualiza adresa de email, du-te in contul tau AdSense in sectiunea My Account – iar in dreptul Email Address tastezi adresa de email unde te poate contacta. Imediat vei primi pe email un link de verificare si confirmare.

Ce palete de culori sunt cele mai eficiente?


Expresia creativa este cheia atunci cand vine vorba de paletele de culori, mai ales ca nu exista nici o regula care sa specifice ce culoare este cea mai eficienta pentru site.
   In general, este bine sa atragi atentia nu sa distragi: selecteaza culori care sa faca o balanta intre captarea atentiei utilizatorului si care sa se potriveasca cu continutul si design-ul paginii.
   Oricum tu iti alegi paletele de culori pentru reclame, asigura-te ca se integreaza cu schema de culori de pe pagina – dar ai grija ca reclama sa iasa in vedere.
Exemplu prezentat in imagine:

Nota pentru folosirea paletelor de culori:

Adauga varietate si prospetime reclamelor tale prin incercarea mai multor palete de culori. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa tii apasat pe tasta Control <Ctrl> si sa selectezi pana la patru palete de culori atunci cand generezi codul pentru reclama ta la pasul „Choose Ad Format and Colors” in ghidul de realizare a codului pentru reclama, din contul AdSense.

Ce format de reclama ar trebui sa folosesc?


Ca o regula de baza, varietatea de formate de reclama tinde sa dea posibilitate mai mare de generare de venituri. Cititorii absorb informatia prin unitatile de reclama (care sunt mai multe cuvinte la un moment dat).
   Daca unitatea de reclama este bine pozitionata pe pagina, aceste formate de reclama pot sa-ti aduca venituri bune. Formatele pe care le-am gasit ca fiind cele mai eficiente sunt: 336x280, 300x250 si 160x600.
   Tine cont ca in timp ce de obicei aceste formate de reclama sunt eficiente, nu trebuie sa folosesti formatul care se completeaza cel mai bine pe paginile tale.
Clic pentru a-ti alege, din formatele disponibile, formatul si dimensiunea reclamei care se potriveste cel mai bine paginii tale: Reclame prin Text | Reclame prin Imagini | Unitati de Linkuri | Unitati de Linkuri tip Tema.

   Nota informativa pentru a fii eficient cu un spatiu de reclama mic:
   Incearca unul din formatele unitatilor de link-uri (link units), ca in exemplul de mai jos. Aceste formate sunt mici, relevante, si se integreaza bine in locatiile in care reclamele normale nu pot.

Exemple de unitati de link-uri:
 5 linkuri 4 linkuri
 4 linkuri

Permite afisarea reclamelor care contin imagini pentru a creste varietatea si competitia


Alegand afisarea reclamelor imagine (image ads) si reclamele text, pot ajuta sa fii sigur ca ai toate tipurile de reclame disponibile de la cei care platesc pentru ca reclamele sa apara pe site-ul tau.
   Amandoua tipuri de reclame, text sau imagine, vor fii in competitie pentru a fii afisate pe paginile tale, iar Google AdSense va afisa automat reclamele care sunt cele mai eficiente pentru site-ul tau.
   Esti interesat sa incerci reclamele imagine (image ads)?
   Asigura-te ca in contul tau pe AdSense, la „Ad Type Preference” din sectiunea My Accounteste setat „Display text and image ads in all ad units”. Apoi, testeaza optiunea reclama imagine (image ad) pe paginile tale cel putin o saptamana si apoi verifica cum a progresat folosind canale (channels).
   Aceasta iti va permite sa vezi ce tip de reclama imagine (image ad) este cea mai eficienta pentru site-ul tau. Avand mai multe informatii vei putea sa iei o decizie buna pentru site. Incearca reclamele imagine (image ads) si vezi rezultatele.
In contul Adsense - clic pe meniul AdSense Setup dupa care va apare imaginea de mai sus. Clic apoi pe linkul Adsense for content.
   Pasul al doilea este sa selectezi optiunea Ad unit - dar ai grija ca in casuta sa fie selectata optiunea dorita, adica: Text and image ads - default (optiune prestabilita care afiseaza reclame de tip text sau imagine) sau Image Ads only (optiune ce va afisa numai reclame de tip imagine).
   Dupa ce ai apasat butonul Continue - trebuie sa alegi format-ul imaginii, in momentul acesta ai la dispozitie 7 formate cu urmatoarele dimensiuni: Leaderboard (728 x 90), Banner (468 x 60),Skyscraper (120x600), Wide Skyscraper (160x600), Medium Rectangle (300 x 250), Large Rectangle (336 x 280) si Square (250 x 250). Clic aici pentru a vizualiza toate formatele disponibile.
Ultimul pas: copiaza codul si insereaza-l pe pagina ta - in spatiul dorit.

Nota pentru afisarea reclamelor imagine (image ads):

Asigura-te ca folosesti un format de reclama care suporta reclamele de tip imagine.

Adauga atractivitate paginilor inserand unitati de link-uri


Daca vrei unitati de reclama care sa se adapteze site-ului tau si sa atraga si interesul cititorilor, ia in seama si unitatile de link-uri (link units).
   Fiecare unitate de link-uri afiseaza o lista de topic-uri relevante continutului site-ului si cand utilizatorii dau clic pe aceste topic-uri, ei sunt trimisi pe o pagina de reclame AdWords care contine reclame despre topicul respectiv.
   Tine cont de faptul ca nu vei primi bani pe clic-urile date pe topic-uri, vei fi insa platit pentru clic-urile pe care utilizatorii le dau pe reclamele AdWords din pagina afisata.
Vezi toate formatele de unitati de link-uri disponibile.
   Unitatile de link-uri sunt eficiente in special pentru ca vizitatorii tind sa caute aceleasi informatii specifice. Varietatea formatelor de unitati de link-uri sunt pentru a putea lege care dintre ele se potrivesc mai bine pe pagina, deci iti recomand plasarea unitatilor de link-uri in locatii noi si neobisnuite pe site.
Tine cont ca poate fi plasata o unitate de link-uri per pagina in plus la existenta a altor trei unitati de reclama AdSense pe pagina respectiva.
   Pentru a insera o unitate de linkuri urmeaza instructiunile prezentate in imaginile de mai jos:
   In contul Adsense - clic pe meniul AdSense Setup dupa care va apare imaginea de mai sus. Clic apoi pe linkul Adsense for content.
   Dupa aceea selectati optiunea Link unit si apasati butonul Continue
   Urmati pasii prezentati in imagine, 1: selectati formatul reclamei (dimensiunile) - clic aici pentru a vizualiza formatele si dimensiunile disponibile pentru acest tip de reclama 2: selecteaza culorile,3: daca vrei sa vezi cat de eficient este reclama da clic pe Add new channel pentru a crea un nou canal - daca nu treci peste acest pas, 4: clic pe butonul Continue pentru a genera codul.
Ultimul pas: copiaza codul si insereaza pe pagina ta - in spatiul dorit.

Insereaza cod-ul reclamelor pe toate paginile


 Daca doar un numar mic de pagini al site-ului tau afiseaza reclame Google AdSense, incearca sa inserezi codul AdSense pentru reclame pe cat mai multe pagini, in special pe cele bogate in text. Reclamele AdSense de la Google pot fi eficiente pe mai multe tipuri de pagini, chiar daca acestea contin descrieri a unor produse, forumuri, sau articole de stiri.
   Cresterea expunerii reclamelor ajuta la adaugarea varietatii pe site-ul tau si ofera utilizatorilor mai multe optiuni, care sa imbunatateasca performanta site-ului in ceea ce priveste veniturile din reclame.
 
In imaginea de mai jos este prezentata o harta a celor mai bune pozitii pentru reclame Adsense -pe o pagina standard.
Nota informativa: imaginea de mai sus este doar un ghid - in realitate eficienta reclamelor difera de la o pagina la alta - in functie de design, culori si continut.

Ce sa faci si ce sa nu faci

Ce sa faci:
  • Personalizeaza-ti reclamele Adsense, nu folosi setarile stabilite de Google;
  • Editeaza continutul site-ului tinand cont si de utilizatorul site-ului dar si de termenii si conditiile de acceptare Adsense;
  • Nu fii prea ingrijorat din cauza ca reclamele Adsense fac vizitatorii site-ului sa nu-ti mai viziteze ofertele sau produsele. Din propria experienta am observat ca daca oamenii sunt interesati de continutul site-ului tau si de reclamele Adsense, intai vor citi continutul site-ului, iar apoi se vor intoarce la reclama daca il intereseaza;
  • Priveste Adsense ca un partener, nu ca un competitor. Daca nu ai ceea ce vizitatorul cauta, in timp ce nu poti sati oferi sau sa-i vinzi nimic, poti insa sa faci bani de la acel vizitator folosind Adsense, din urma clic-ului pe reclama;
  • Pozitionarea este importanta, plaseaza reclamele unde sunt cel mai bine vizualizate;
  • Google iti permite sa afisezi pana la trei reclame pe pagina plus cate unul din fiecare optiune Referrals – foloseste-te de asta pentru a afisa mai multe tipuri de reclame si sa-ti cresti sansele de a face bani.
   Ce sa nu faci:
   Pentru ca Google Adsense este un partener bun si de incredere, are si un numar de reguli ce trebuiesc respectate. Incalcarea oricarei reguli mentionate mai jos poate duce la suspendarea contului sau stergerea definitiva din programul Adsense:

   Odata ce inserezi codul, nu da clic-uri pe ele. Google este foarte, foarte „sensibil”, la fraudele prin clic-uri;
  • Spune tuturor care-ti foloseste calculatorul de acasa sa nu dea clic pe reclamele pe reclamele Adsense, sta doar ca sa fii in siguranta;
  • Niciodata, dar niciodata sa nu incerci sa te „joci” cu sistemul sau sa modifici codul generat. Google depisteaza foarte rapid si o sa fii penalizat drastic;
  • Nu insera codul Adsense acolo unde nimeni nu-t poate vizualiza;
  • Nu incerca sa le ceri vizitatorilor sa dea clicuri pe reclame – oferindu-le recompense;
  • Nu ruga vizitatorii sa dea clic-uri de genul „ajuta-ti acest site, da-ti clic pe reclama de mai jos”;
  • Nu insera reclame Adsense pe pagini goale.

Unde ar trebui sa pun reclamele Google pe pagina?


Cea mai buna plasare a reclamelor Google variaza de la o pagina la alta, depinde de continut. Aici sunt cateva intrebari care sa-ti dea de gandit inainte sa alegi unde sa plasezi reclamele pe pagina:
  • Ce incearca utilizatorul sa obtina vizitand site-ul meu?
  • Ce fac ei cand viziteaza o anumita pagina?
  • Ce parte a paginii sau a site-ului este interesanta pentru vizitatori?
  • Cum sa integrez reclame in aceasta zona fara sa determin vizitatorii sa plece?
  • Cum sa pastrez pagina sa arate bine, curat, placut si atragator pentru vizitatori?
   Anumite locatii tind sa fie mai eficiente decat restul. Aceasta imagine ilustreaza aceste plasamente ideale pe o pagina relativ simpla.
   Culorile sunt de la verde inchis (eficienta maxima) la galben (eficienta scazuta). Reclamele plasate deasupra patratului din mijloc tind sa fie mai eficiente decat cele dedesubt. Reclama plasata langa un continut bogat si link-uri de navigare de obicei face bine pentru ca utilizatorii sunt concentrati pe acele suprafete de pe pagina.
   In timp ce imaginea este folositoare pentru a te ajuta sa-ti pozitionezi reclamele eficient, totusi iti recomandam sa tii cont si de utilizatori pentru a nu crea un inconvenient pentru ei.
   Gandeste-te la comportamentul lor pe diferite pagini, si ce va fi cel mai folositor si vizibil pentru ei.
   Vei afla ca pozitia cea mai optima a unei reclame pe anumite pagini nu este mereu cea la care te astepti.
   De exemplu, pe paginile unde utilizatorii sunt de obicei concentrati sa citeasca un articol, reclamele plasate direct la sfarsitul unui continut editorial tinde sa fie foarte eficient. De foarte multe ori utilizatorii care termina de citit articolul vor dori sa se aprofundeze si mai mult iar daca sunt afisate reclame relevante cu siguranta acestia vor tinde sa dea clic pe ele.
In imaginea de mai jos sunt prezentate cele mai bune spatii, pentru o pagina de tip standard, unde se pot plasa reclame.
   Imaginile sunt notate de la 4 la 10. 4 este cel mai slab si iti aduce cei mai putini bani, in timp ce 10 este spatiul de pe pagina care, in urma inserarii unei reclame in aceasta zona, iti aduce cei mai multi bani.
   Tine cont ca spatiul unde reclama este cea mai eficienta poate diferi de la o pagina la alta - in functie de desgin-ul paginii si de continut.

Cum sa definesti ‘prima’ reclama


Sistemul afiseaza reclame in fiecare spatiu din unitatea de reclama in ordinea plasata in codul HTML. In majoritatea cazurilor, aceasta va fi si ordinea afisarii unitatilor de reclame pe pagina ta. Oricum, daca codul foloseste comenzi DIV sau alte tehnici de pozitionare, este posibil ca sistemul AdSense sa recunoasca o unitate de reclama ca fiind prima unitate de reclama, chiar daca apare pe ecran ca fiind la sfarsit pe pagina. Pentru ca sistemul AdSense s-ar putea sa nu-ti afiseze reclame in toate unitatile de reclame de pe pagina, este important sa te asiguri ca unitatea de reclama „principala” apare prima in codul HTML.
Pentru a defini 'prima' reclama urmeaza pasii:
In caz ca vrei sa-ti afiseze reclame de tip text sau imagine intra in contul Adsense - clic pe meniul "AdSense Setup" dupa care va apare imaginea de mai sus. Clic apoi pe linkulAdsense for content - pentru reclama de tip text.
Clic pe linkul "Adsense for search" daca vrei sa utilizezi codul pentru cautare Google - si in acelasi timp sa faci si bani din urma reclamelor afisate pe pagina de rezultate.



  Dupa ce ai selectat una din optiunile de mai sus urmeaza pasii ceruti pentru a genera codul - care ulterior sa-l inserezi in paginile tale.

Profita de spatiul liber de pe pagina adaugand reclame


Unitatile de reclame multiple (multiple ad units) te pot ajuta sa-ti optimizezi performantele prin numarul mare de tipuri de reclame AdSense. Poti plasa pana la trei unitati de reclame per pagina - plus o unitate de link-uri si un buton de trimitere (referral) per produs. Tine cont ca cea mai buna metoda de a masura efectul multiplelor unitati de reclame este de a masura impactul in veniturile totale. Unitatile de reclame multiple se pot dovedi un succes de la caz la caz pentru:

  • Pagini bogate in text, ce le cere utilizatorilor sa navigheze pana jos pe pagina.

  • Forum sau pagini cu mesaje, particular in mesajele postate in forumuri;

  • Pagini unde se potrivesc doar formate de reclame mici (de exemplu buton: 125x125)
Nota informativa:
Asigura-te ca unitatea de reclama cu cea mai bine pozitionare pe pagina este unitatea de reclama care apare prima in codul HTML. Acesta te va ajuta sa te asiguri ca primul spatiu de reclama va fi ocupat de reclamele care-ti genereaza majoritatea din veniturile totale.

Afla cum sa definesti prima reclama.

Raspunsuri Test Pokerstrategy!!

Înscrie-te acum la www.PokerStrategy.com, cea mai mare comunitatea de poker online. Este 100% gratuit. Învaţă să joci poker şi începe-ţi cariera în poker cu 50$ capital de start gratuit.    Ideea e urmatoarea :
- accesati linkul urmator - www.PokerStrategy.com


- faceti cont, il validati , va logati
- dati click pe 50$ Capital de start Gratuit
- aveti 3 variante - dati click pe "Test : No Limit BSS"
- aveti la pasul 1 toate articolele aferente strategiei BSS a tipului de joc No Limit Hold'em.
- rezolvati testul de 20 de intrebari si alegeti platforma de poker la care vreti sa jucati !!
- creati cont la camera aleasa urmand cu atentie indicatiile de pe PokerStrategy!!
- completati datele(reale) si primiti banii .
-IMPORTANT!! NU TREBUIE SA AVETI DEJA CONT CREAT PE PLATFORMA DE POKER ALEASA!!
- primiti cei 50$ pe loc iar restul de 100$ cand veti face puntele necesare deblocarii lor.

P.S. : Pentru obtinerea celor 50$ , vi se vor cere anumite verificari, de la trimiterea unei copii scanate/pozate dupa buletin sau permis de conducere la poza cu dvs. si buletinul pentru a dovedi ca sunteti cu adevarat posesorul actului de identitate si pentru a se evita crearea de conturi multiple si abuzarea de aceasta promotie! O data luate aceste masuri veti primi banii si veti putea incepe sa jucati la camera de poker aleasa. Succes!! 


Nota:
*. Intrebarile nu sunt mereu aceleasi, in consecinta va recomand sa cititi articolele depre poker de pe PokerStrategy.com!